Autor Wiadomość
Jotes
 Post Wysłany: Nie 13:13, 29 Paź 2006    Temat postu: Techniczna strona oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion to już czwarta edycja popularnej serii cRPG, która przez wielu graczy uważana jest za prawdziwe arcydzieło w swoim gatunku. Akcja tej części osadzona została w świecie fantasy, w prowincji Cyrodiil Imperium Tamriel. Ostatni władca tegoż państwa, z pomocą anonimowego zabójcy, przedwcześnie odszedł z tego świata. Tron Tamriel pozostał pusty. Jak wiadomo, sytuacja taka jest wielce niekorzystna dla każdego kraju, gdyż sprzyja szerzeniu się anarchii, a w tym określonym przypadku, wiąże się z jeszcze gorszymi implikacjami. Mianowicie, gdy Imperium Tamriel nie posiada władcy, wrota do Oblivionu (odpowiednika znanego nam piekła) stoją otworem, umożliwiając wydostawanie się na wolność przeróżnych plugawych bestii. Nie trudno się domyśleć, że światu grozi wielki kataklizm oraz, że nie kto inny jak gracz musi mu zapobiec. Jego zadaniem jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i doprowadzenie to tego, by objął rządy nad Tamriel.

Podobnie jak wszystkie poprzednie części, tak i Oblivion charakteryzuje się bardzo dużą wolnością w podejmowaniu decyzji. Mowa m.in. o tworzeniu postaci naszego bohatera, podróżowaniu po świecie gry, wykonywaniu tysięcy zadań pobocznych, czy samej głównej misji. Możemy zostać zarówno potężnym wojownikiem, magiem, czarnoksiężnikiem, uzdrowicielem czy złodziejem. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by jednocześnie przynależeć do różnych gildii czy frakcji i awansować w ich szeregach. To co robimy, nasze decyzje i czyny wpływają zarówno na prowadzoną postać, jak i na otoczenie. Świat gry zamieszkuje blisko 1000 postaci NPC, które podejmują niezależne wybory w oparciu o swoją osobowość, miejsce w którym się znajdują oraz zapamiętane efekty poprzednich interakcji z innymi osobami. A wszytko to dzięki specjalnemu systemowi sztucznej inteligencji „Radiant”.

Świat gry jest ogromny i składa się z licznych, różnorodnych lokacji, każda o indywidualnie ukształtowanym terenie i typie flory i fauny. Dodatkowo każda zamieszkująca go społeczność posiada własną historię, kulturę i politykę. Krainy, jakie odwiedzamy zamieszkuje także ponad czterdzieści gatunków potworów. Ponadto wiele zadań oraz labiryntów jest generowanych losowo wraz z rozpoczęciem gry od nowa. Zaś odwiedzone już miejsca zmieniają się z upływem czasu. Nasza postać może podróżować zarówno pieszo, konno, a także płacąc przewoźnikom. W Oblivion znajduje się również nowa mapa i dynamiczny kompas pokazujący jak blisko znajdujemy się lokacji czy postaci ważnej dla wykonania danego zadania.

Silnik gry w pełni wykorzystuje możliwości jakimi dysponuje DirectX 9.0. Zawarte w nim instrukcje pozwoliły na stworzenie zróżnicowanych efektów wizualnych ukazujących realia fantastycznych krain oraz płynną animację postaci, mimiki ich twarzy i wykonywanych przez nie gestów. Fizykę świata gry oparto na nowoczesnym silniku Havok. Do gry dołączono również zestaw narzędzi The Elder Scrolls Construction Set, który pozwala na edytowanie różnych elementów świata gry, osobowości postaci i potworów, dodawanie nowych lokacji, przedmiotów oraz tworzenie odrębnych rzeczywistości.


Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003



Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group